בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית

בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית – הסברים 

אנשים רבים מודעים לצורך לשמור על כדור הארץ והסביבה, אבל לא רבים מאתנו מודעים לכך שהכול מתחיל אצלנו. אפשר להתחיל לנקות את החופים או להפסיק להשתמש בשקיות פלסטיק, וניתן גם להתחיל מהמטבח שלנו. אנו כבני אדם צורכים הרבה בשר, גם לאור העובדה שיש הרבה צמחוניים וטבעוניים המוותרים על צריכת הבשר כליל. ייצור הבשר מביא עמו פגיעה בכדור הארץ והגברת זיהום אוויר, שלא לדבר על סבלם של בעלי החיים לאורך כל התהליך. פיתוח חדש בדמות בשר מתורבת שנוצר במסגרת חקלאות תאית, בא לעשות מהפך משמעותי.

תעשיית הבשר היא אחת התעשיות הבזבזניות יותר הקיימות
מדי שנה בשנה מיליארדי בעלי חיים מוצאים את מותר ברחבי העולם, וכל זאת עבור תעשיית הבשר. מבין בעלי החיים האלה אפשר להזכיר תרנגולות בוגרות, אפרוחים, כבשים, חזירים, עזים ופרות. בעלי חיים אלה היו יכולים בהחלט להאריך חיים ולחיות בשלווה. תעשיית הבשר בזבזנית ביותר, וזאת משום שלוקח זמן רב לגדל בעל חיים, והוא זקוק גם למזון, מים וקרקע.
אבל זה עוד לא הכול. בעלי החיים נתונים לתנאי גידול קשים ומורכבים העלולים לעורר מחלות כמו שפעת החזירים או שפעת העופות. תעשיית הבשר מסייעת גם בהפצה של חיידקים דוגמת סלמונלה, אי קולי וכדומה. גם אם נותנים אנטיביוטיקה לבעלי החיים כדי למנוע מחלות, החיידקים בסופו של דבר מפתחים עמידות ואינם מושפעים מהתרופה.

בשר מתורבת – טכנולוגיה שהולכת לעשות מהפכה  

בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית בא לעשות מהפכה ברחבי העולם. החקלאות התאית עוסקת בתרבית תאים בתנאי מעבדה. כך למשל, ניתן לקחת תא שריר של בעל חיים מבלי להרוג אותו או לפגוע בו, ולהתחיל להרבות אותו עד שהוא יתפתח היטב ויהיה בגודל של סטייק. התוצאה היא בשר טעים ואיכותי שמוגש לנו על הצלחת מבלי שפגענו ולו בבעל חיים אחד. אמנם ייצור בשר כזה יקר מדיי נכון לעכשיו, אבל לא רחוק היום שבו נוכל להתפנק בבשר כזה. ובינתיים, נבחן ביתרונות של בשר מתורבת על פני הבשר שאנו צורכים היום:
1. שליטה בכמויות השומן של הבשר.
רבים מאתנו רוצים להיראות טוב, ולכן הם משקיעים רבות בקריאת אחוזי השומן על גבי האריזות. בעת ייצור בשר במעבדה ניתן לשלוט באחוזי השומן, בעוד בעת ייצור בשר אמיתי לא ניתן לעשות זאת. שכן, אי אפשר לשנות את אחוזי השומן המצויים בפרה.
2. גידול מהיר.
ככל שטכנולוגיית הבשר המתורבת תלך ותתפתח, כן ניתן יהיה לייצר בשר תוך זמן קצוב של שבועיים-שלושה. וזאת בניגוד למצב העכשווי שבמסגרתו יש צורך להמתין במשך כמה חודשים או שנים עד שבעלי החיים יהיו גדולים דיים כדי לשלוט אותם לשחיטה.
3. מגדלים בשר ללא מחלות.
כאשר מגדלים את הבשר בתנאים סטריליים במעבדה, הוא אינו חשוף למחלות. וזאת בניגוד לגידול בעלי חיים אמיתיים החשופים למחלות בכל רגע, בייחוד אם בעלי החיים אינם מוחזקים בתנאים טובים.
4. אוכלים בשר ללא נקיפות מצפון.
גם היום ישנם קרניבורים שאינם שלמים עם אכילת הבשר, אך הם אינם יכולים להפסיק. עם בשר מתורבת אין צורך לדאוג. כאשר הוא יגיע אל השוק, אפשר יהיה ליהנות ממזונות כמו סטייקים, נקניקיות, עוף וכדומה ללא כל נקיפות מצפון. כך שאם אתם אוהבים לעשות על האש בכל חג, בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית כבר כאן.
5. בעלי חיים חוזרים לחופשי.
כאשר בשר מתורבת יגיע לצלחת שלנו, לא נצטרף לצרוך כל כך הרבה בשר ולהרוג את בעלי החיים. כבשים, חזירים, אווזים או עופות יוכלו לצאת אל החופשי ולטייל בינינו מבלי שנפגע בהם. לא יהיו עוד תנאים מחרידים עבור בעלי החיים, והם יוכלו לנוע בחופשיות.
6. בשר כשר.
שומרי המסורת שבינינו תוהים בינם לבין עצמם אם הם יוכלו להצטרף לחגיגה, שהרי לא בטוח אם הבשר יהיה כשר או לא. ובכן, הרבנים מסכימים פה אחד שמדובר בבשר כשר. נותר רק לקבוע האם מדובר בבשר שהוא פרווה או בשרי.
7. צמצום בעיית הרעב בעולם.
ברגע שניתן יהיה לייצר בשר בכמויות רבות, אפשר יהיה להגיע לכל מקום בעולם, גם למקומות שבהם קיים רעב רציני. עם צמצום המשאבים הטבעיים של כדור הארץ או בעת שנת בצורת, ניתן יהיה להאכיל אוכלוסיות שלמנות ולהציל אנשים מרעב.
8. צמצום פליטת גזי החממה.
בתי המטבחיים פולטים לא מעט גזים רעילים אל הסביבה ובכך מזהמים אותה. בשר מתורבת יביא לצמצום בתי המטבחיים באופן משמעותי, וכך האוויר שאנחנו נושמים יהפוך לנקי הרבה יותר.

אילו אתגרים עומדים בפני הבשר המתורבת נכון להיום?

על אף היתרונות הרבים של הבשר המתורבת, נכון להיום עומדים בפני אלה שמייצרים אותו כמה אתגרים שייפתרו בהמשך. כך למשל, אחד הדברים החשובים שיש להקפיד עליהם בעת ייצור בשר מתורבת הוא פגיעה מזערית בסביבה. היום עובדים על ייצור מדיום ידידותי לסביבה. שנית, עדיין קיים חשש שבשר מתורבת עלול לגרום לתגובות אלרגיות עבור אנשים מסוימים, ולכן עובדים עליו הרבה כדי לצמצם כמה שיותר את קיומם של חומרים בלתי רצויים. מעבר לכך, אף על פי שגידול תאים אינו מצריך גידול בעלי חיים כמו היום, עדיין יש צורך לספק לכל התאים הגדלים חמצן ורכיבים תזונתיים. וכשמדובר בתאים רבים, יש צורך גם במשאבים רבים.

יש ספר אחד שמסביר הכול מההתחלה ועד הסוף

אם אתם מעוניינים לדעת קצת יותר על חקלאות תאית, דרכי הייצור של בשר מתורבת כחלק מנושא העל חקלאות תאית ומתי הבשר הזה יגיע אלינו, בשר מתורבת הספר המלא נמצא כבר כאן וכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להזמין אותו. הספר יעניק לכם מידע מלא על הנושא, כך שכשהבשר כבר יגיע, אתם תהיו מוכנים.
הספר בנושא בשר מתורבת מחולק לכמה חלקים ומסביר בצורה ברורה ומסודרת על הבשר המתורבת ועל מה שמחכה לנו בשנים הבאות. קבלו את החלוקה המלאה של הספר:
1. פרק ראשון – היכרות עם חקלאות תאית.
הספר פותח בנושא שהוביל בעצם לפיתוח בשר מתורבת והוא חקלאות תאית. כלומר, כל התורה על פיתוח התאים, תרבית התאים בתנאי מעבדה ועוד.
2. פרק שני ביולוגיה בסיסית.
כדי להבין לעומק את כל הנושא של החקלאות התאית, חשוב לשלוט בכמה מונחים בסיסייים בביולוגיה. כך למשל, קיומם של תאים שונים כמו תאי מוח או שריר, חלוקת תאים הנקראת מיטוזה ועוד.
3. מושגים ומונחים חשובים בחקלאות תאית.
כדי להבין את נושא החקלאות התאית לעומק, כדאי להבין כמה מושגים הקשורים לנושא זה.
4. מכשולים בהווה ובעתיד.
כאמור, החקלאות התאית כוללת כמה אתגרים לצד היתרונות הרבים שהיא מציעה. באמצעות הספר תכירו לעומק את האתגרים העומדים בפני תהליך ייצור בשר מתורבת ותלמדו קצת יותר על כל הניסיונות הנעשים כדי להתגבר על אתגרים אלה.
5. החברות המובילות.
תכירו את החברות המובילות בתחום חקלאות תאית ובשר מתורבת שיהפכו לשחקניות בולטות בעתיד.
6. סיכום ודברי סיום.
כדי לעשות סדר בדברים, קבלו את הסיכום המלא על בשר מתורבת, בתקווה שלא רחוק היום שבו כולנו נשמור על הסביבה טוב יותר ונצרוך רק בשר מתורבת.

לסיכום, ראינו שהבשר המתורבת הוא פורץ דרך ועשוי לשנות לא רק את הדרך שבה אנו אוכלים, אלא גם את דרך ההסתכלות שלנו על העולם. רכשו כבר היום את בשר מתורבת הספר המלא ותקבלו את כל ההסברים הנחוצים על התהליך. כך שכשיגיע היום לאכול בשר מתורבת, לא תחששו ממנו וזה יהיה הדבר הראשון שתכניסו הביתה.